تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله

اهمیت تشخیص ترکیدگی لوله آب

ترکیدگی لوله و نشت آب باعث آسیب های بسیاری میشود. بعنوان مثال بزرگترین مشکل آن هدر رفتن آب و در نتیجه پول بابت پرداخت قبض آب میباشد. ترکیدگی لوله میتواند در هر مکان از خانه یا شرکت شما اتفاق بیفتد.

برای مثال میتوان به تشخیص ترکیدگی لوله پکیج یا تشخیص ترکیدگی لوله شوفاژ اشاره نمود. تشخیص ترکیدگی لوله بدون خرابی بهترین راه حل برای رفع این مشکل میباشد که توسط شرکت سامان پیشه انجام میشود.

راه تشخیص ترکیدگی لوله آب چیست؟

تشخیص ترکیدگی لوله ها و نشت یابی لوله ها یکی از مشکلات اساسی افرادی است که در مجتمع ها، ساختمان ها، برج های مسکونی و منازل شخصی زندگی میکنند.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه انجام می شود که این روزها بسیار رواج پیدا کرده و دلیل آن این است که در گذشته با سعی و خطا محل ترکیدگی لوله کشف می شد و خسارات زیادی به بار می آمد که قابل تحمل نبود.

اما امروزه با دستگاه های مجهز به دوربین و سنسورهای فوق حساس بسرعت محل دقیق نشت مشخص و اقدام به رفع آن مینمایند. دستگاه نشت یابی لوله آب عمدتا در ایران بصورت صوتی یافت می شوند.به این صورت که با امواج صوتی سعی در تشخیص محل ترکیدگی لوله آب می کنند.

همان طور که میدانید حرکت آب باعث ایجاد امواج صوتی میشود.وقتی که لوله ای دچار ترکیدگی شود ، آب با شدت از لوله خارج میشود . مهم نیست که مقدار آب خارج شده از لوله چقدر باشد . ممکن است سوراخی بسیار بسیار ریز در لوله ایجاد شده باشد و میزان آبی که از لوله نشت میکند بسیار کم باشد.

اندازه سوراخ و مقدار ترکیدگی لوله مهم نیست ، مهم این است که آب با شدت از لوله خارج شود  این شدت باعث ایچاد صوت می شود که با گوش انسان قابل شنیدن نیست . دستگاه تشخیص نشت و ترکیدگی لوله به این صورت کار می کند که محل صوت را از روی شدت کم یا زیاد شدن آن پیدا می کند.وقتی نم و رطوبت ایجاد شده در ساختمان حاصل است نشت قطره قطره آب باشد باید به تجربه کارشناسان تکیه کنید.زیرا راهکار دیگری برای یافتن محل ترکیدگی لوله آب وجود ندارد.

تشخیص ترکیدگی لوله
تشخیص ترکیدگی لوله

علل ترکیدگی لوله آب چیست؟

👈 سیستم لوله کشی آب و فاضلاب غیر استاندارد و توسط لوله کش غیر ماهر و کم تجربه
👈 استفاده از لوله های نازک و غیر استاندارد در لوله کشی ساختمان
👈 اتصالات غیراستاندارد لوله های آب و فاضلاب ساختمان
👈 پوسیدگی و فرسایش لوله ها در بلند مدت
👈 وارد شدن فشار آب زیاد به لوله ها. مثلا استفاده از پمپ آب غیر استاندارد برای آپارتمان.
👈 انبساط و انقباض لوله های آب گرم و لوله های شوفاژ و پکیج
👈 یخ زدن لوله در زمستان

برای تشخیص ترکیدگی لوله آب باید چه کارهایی انجام دهیم؟

اول از همه باید به کنتور آب نگاه کنیم و برای این کار باید مطمئن بشیم تمام شیرها و وسیله هایی که آب مصرف می کنند بسته باشند، اگه کنتور در حال شماره انداختن باشد نشان می دهد لوله های زمینی یا بقیه تجهیزاتی که دیده نمی شوند نشتی دارند.

البته این رو هم بگیم که کنتور فقط وجود نشتی های بزرگ رو به ما نشون می دهد. بعضی وقتا هم می توانیم با نگاه کردن به محفظه ای که کنتور درون اون قرار دارد بوجود نشتی پی ببریم بطوری که اگر خاک اطراف کنتور همیشه نمناک باشد نشون دهنده وجود ترکیدگی در لوله های بین کنتور و ساختمون است.

معمولا ترکیدگی لوله آب در داخل توالت و حمام با چشم قابل دیدن نیست و برای تشخیص ترکیدگی لوله آبی که در زیر زمین یا داخل دیوار کار شده است می توانیم از دستگاه های مدرن که امروزه رواج پیدا کرده کمک بگیریم اما باید برای بررسی با دستگاه ها از یک تکنسین کمک بگیریم.

مزایای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه های پیشرفته

👈بدون تخریب ساختمان میتوان محل دقیق ترکیدگی لوله آب را پیدا کرد.
👈تشخیص ترکیدگی با دستگاه زمان کمتری نیاز دارد.
👈بعد از یافتن محل دقیق ترکیدگی لوله آب نیاز به تخریب کمتری است. چون محل دقیق نم دادن مشخص میشود. که این عامل هزینه های جانبی تخریب، تعمیر و بنایی آن را کاهش میدهد.

تشخیص ترکیدگی لوله

برای تشخیص ترکیدگی لوله از سامان پیشه کمک بگیرید ! 

تشخیص ترکیدگی لوله کار هر کسی نیست پس حتما از تکنسین های سامان پیشه کمک بگیرد تا بدون هیچ تخریبی ترکیدگی لوله را شناسایی کرده و هرچه سریعتر آن را رفع کنند تا خانه یا ساختمان را آب برندارد.

پس هرچه سریعتر هر جایی که هستید با گروه تخصصی سامان پیشه در ارتباط باشید کافیست روی دکمه ی زیر کلیک کنید.