رفع بوی بد فاضلاب

رفع بوی بد فاضلاب

دلیل بوی بد فاضلاب چیست؟

رفع بوی بد فاضلاب ، بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.

  • بو می تواند دائمی باشد و یا فقط در زمانهای مختلفی به مشام برسد
  • بو می تواند بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد.
  • این بو می تواند بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی یا لاشه گندیده داشته باشد.
  • می تواند در آشپزخانه ، توالت ، حمام و یا هرجای دیگر از ساختمان به مشام برسد.

ساده ترین راه برای رهایی از این مشکل استفاده از محصولات تمیز کننده تجاری است. با این حال، آن ها دو ضرر مهم دارند:

اول اینکه آن ها لوله هارا تمیز می کنند ، اما اگر به طور منظم استفاده شوند ، باعث پوسیدگی لوله کشی منزل می شوند.

دوم اینکه آن ها گازها و بوهایی را رها می کنند که تنها افراد خاصی می توانند آن را تحمل کنند. آن ها به طور خاص بر افرادی که آلرژی یا آسم دارند تاثیر منفی می گذارند.

رفع بوی بد فاضلاب

پر شدن چاه فاضلاب یکی از علت های بوی بد فاضلاب است

اگر چاه فاضلاب پر باشد بدیهی است که بوی بد فاضلاب در فضا پخش می شود که در این صورت باید فورا با افراد متخصص در زمینه تخلیه چاه تماس بگیرید.

از دلایل به وجود آمدن بوی بد فاضلاب می توان به ترکیدگی لوله فاضلاب و یا نشت فاضلاب به دیواره ها اشاره کنیم.

ترکیدگی لوله آب معمولاً به دلیل فرسوده بودن لوله های فاضلاب، یخ زدگی، ضربه اتفاق می افتد که اگر لوله فاضلاب ترکیده باشد باید به سرعت مشکل را برطرف کنید در غیر اینصورت باعث نشست ساختمان می‌شود. با واحد تخلیه چاه سامان پیشه  تماس بگیرید و با خیال راحت چایتان را بنوشید ..

اجتناب از روش های غلط برای رفع بوی بد فاضلاب

  • علت بوجود آمدن بو می تواند از بقایای مواد غذایی باشد که در سیستم لوله و فاضلاب سینک ظرفشویی شما گیر کرده و فاسده شده اند.
  • به شما هشدار می دهیم که برای بیرون آوردن این زباله ها هیچوقت در زهکش دست نکنید.
  • از مواد شیمیایی قوی برای فع بوی بد توالت و فاضلاب استفاده نکنید سعی کنید همیشه از روش های خانگی رفع بوی بد فاضلاب استفاده کنید.
  • مواد شیمیایی قوی ممکن است به لوله ها آسیب وارد کنند و حتی محیط را آلوده کنند.
رفع بوی بد فاضلاب

گرفتگی شدید لوله باعث تشدید بوی بد فاضلاب

گاهی اوقات، لوله خروجی به خاطر آشغال‌ هایی که به مرور زمان در آن جمع می‌شوند، گرفته و مسدود می‌شود. این امر لوله‌ خروجی را مسدود کرده و از به دام افتادن گاز جلوگیری خواهد کرد و باعث خواهد شد که آن به بیرون نفوذ کند.

بوی بد فاضلاب به سلامتی انسان ضرر میرساند؟

گاز سولفید هیدروژن یا گازهای فاضلاب موادی بسیار سمی هستند که از تجزیه مواد داخل چاه فاضلاب ایجاد می گردند.

گازهای فاضلابی اثرات مزمن و گسترده‌ای دارد در غلظت‌های خیلی پایین، این گاز باعث سر درد ، خواب آلودگی، بی حالی، حالت تهوع، استفراغ، تحریک چشم‌ها و سیستم تنفسی میگردد.

در غلظت بالاتر چشم‌ها در اثر تماس با این گاز قرمز، ملتهب و دردناک گردیده و به نور حساس می‌شوند. اثرات مزمن بوی بد فاضلاب بر روی سیستم تنفسی شامل سرفه، درد در بینی و گلو و درد هنگام تنفس می‌باشد.

بوی بد فاضلاب ، سلامتی کودکان را بیشتر تهدید می کند

در صورتیکه تماس با این گاز ادامه پیدا کند، شخص ممکن است دچار مسمومیت مزمن گردد. در این حالت علاوه بر تحریک چشم‌ها و ریه‌ ها، ممکن است کاهش ضربان قلب، خستگی، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی و عرق سرد هم در اثر مواجهه با گاز به وجود آید. غلظت های بالا حتما باعث مرگ خواهد شد که بیشتر برای کارگران ساختمانی که به منظور تعمیر چاه وارد آن می شوند اتفاق می افتد.

رفع بوی بد فاضلاب

علت تشدید بوی بد فاضلاب در هنگام بارش باران چیست؟

تشدید بوی بد فاضلاب در هنگام بارندگی جزء بدترین اتفاق ها است.سطح مایعات روی لجن بالا آمده و باعث می شود گازهای روی مایعات متراکم و فشرده شوند.گازهای فاضلاب فشرده شده باید از چاه فاضلاب خارج شوند.معمولا لوله ای از چاه فاضلاب به پشت بام منازل کشیده می شود که به لوله ونت معروف است.

وظیفه این لوله خارج کردن گازهای فاضلاب از چاه است.هنگام بارش باران گازهای فاضلاب فشرده شده با سرعت بیشتری از این لوله خارج می شوند. همانطور که گفتیم ، گازهای فاضلاب از لوله ها خارج می شوند ولی این به این معنی نیست که از جاهای دیگری خارج نشوند. اگر هنگام بارندگی بوی بدی در توالت یا حمام میپیچد مطمئن باشید که گازهای فاضلاب از جایی وارد منزل شده اند.

فشار گاز داخل چاه نشان دهنده چیست؟

👈 چاه فاضلاب منزل شما پر شده و جلوی لوله ونت را هم گرفته

👈 فشار گازهای فاضلا بسیار زیاد است و نقصی در سیستم لوله کشی وجود دارد که گاز از آن خارج می شود.

نرخ کشش آب چاه فاضلاب چیست ؟ به میزان متر مکعب آبی که چاه فاضلاب می تواند در واحد زمان جذب نماید نرخ کشش و جذب آب چاه فاضلاب می گویند که به عوامل مختلفی بستگی دارد .

از جمله جنس لایه های خاک چاه(شنی ماسه ای رسی و …) میزان لایه های لجنی که در دیواره ها و کف چاه جذب شده و مانع جذب آب می شود. اگر هنگام بارش باران سریعا بوی بد فاضلاب شروع می شود این به این معنی است که نرخ کشش چاه فاضلاب ساختمان شما پایین است و یا چاه در حال پر شدن می باشد.

اگر پس از قطع بارندگی بلافاصله بوی بد فاضلاب توالت یا حمام قطع شد می توان امیدوار بود که نرخ کشش و جذب چاه فاضلاب زیاد پایین نیست. در تمامی موارد بوی بد فاضلاب نیاز به متخصص با تجربه برای رفع بوی بد است زیرا بوی بد فاضلاب دلایل گسترده ای دارد.سرویسکاران مرکز ما می توانند مشکل شما را با هزینه ای مقرون به صرفه و صرف مدت معقولی مشکل بوی فاضلاب را برای همیشه حل کنند.

رفع بوی بد فاضلاب

با سامان پیشه تماس بگیرید و از بوی بد فاضلاب خدافظی کنید ! 

دیگر نگرانی را کنار بگذارید و سامان پیشه در انتظار تماس شما عزیزان است تا خدمات لوله بازکنی ، حفر چاه ، رفع بوی بد فاضلاب ، و سایر خدمات دیگر را به شما عزیزان ارائه نماید. پس هرچه سریعتر با سامان پیشه تماس بگیرید و سلامتی خود را تضمین کنید ، بهترین شرکت برای رفع بوی بد فاضلاب سامان پیشه است پس لینک زیر را دنبال کنید تا مستقیما با آن ها تماس بگیرید.