حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه آب عمیق 

حفر چاه آب و فاضلاب ، برای حفر چاه‌ های عمیق و کندن چاه آب و فاضلاب بهترین زمان زمانی است که سطح آب‌ های زیر زمینی به پایینترین سطح خود رسیده که این امر در کشور ما در نیمه‌ دوم تابستان پیش از شروع بارش‌ ها میباشد.

اگر  قصد  حفر چاه آب و فاضلاب برای ساختمان خود دارید در این زمان اقدام کنید بهتر است. شرکت لوله بازکنی سامان پیشه با رعایت همه ی فاکتور های مورد نیاز ، کندن چاه آب و فاضلاب را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.

دلیل حفر چاه فاضلاب 

حفر چاه فاضلاب از جمله ملزومات یک ساختمان بحساب می آید. چاه ها کاربرد های زیادی دارند و بنا به نیاز ساختمان چاه مخصوصی حفر می شود .مانند چاه فاضلاب ، چاه آب .. یکی از مهم ترین مواردی که باید برای حفر چاه فاضلاب در نظر گرفت میزان عمق چاه فاضلاب است که باید گفت میزان عمق چاه تاثیر زیادی در پرشدن چاه دارد.

عوامل مهم دیگری که اهمیت زیادی دارد نوع چاه است که ممکن است چاه جذبی ، سپتیک باشد و حفر چاه فاضلاب بسیار مهم است و حتما باید توسط یک  کاربلد با تجربه انجام گیرد و آن فردی که می خواهد حفر چاه را انجام دهد باید به همه ی نکات توجه داشته باشد و زمین و خاک مناسب را تشخیص دهد تا چاه به هیچ نوع مشکلی برنخورد.

مشکلات عمده متخصص نبودم تیم حفرچاه آب و فاضلاب 

اگر سرویس کار عمق چاه که باید زیاد در نظر گرفت را کم در نظر بگیرد، پس از مدتی چاه پر میشود و اگر عمق آن را زیاد در نظر بگیرد، مالک ساختمان باید هزینه اضافی پرداخت کند و اگر هنگام حفر چاه انباری مناسب برای چاه تعبیه نشود، آنگاه شاهد آن خواهید بود.

پس از مدتی چاه پر شده است و از لوله های ساختمان فاضلاب خارج شده اند. و مشکل رایج دیگر این است که اگر فاصله چاه جدید با چاه های قدیمی کم باشد ، امکان نفوذ چاه ها به یکدیگر، و سپس تخریب دیواره هم دیگر وجود خواهد داشت که در این صورت امکان دارد چاه ریزش کند .

نوع های مختلف چاه فاضلاب 

چاه فاضلاب به دو نوع جذبی و سپتیک تقسیم می شود . چاه فاضلاب جذبی چاهی است که فاضلاب درون آن به  خود زمین نفوذ می کند و در آخر جذب زمین می شوند. نوع دوم چاه سپتیک می باشد که در واقع چاهی است که فاضلاب را جذب نمی کند و تمام فضولات را درون خود نگه می دارد . قابل ذکر است که لازم است چاه سپتیک را باید پس از مدتی خالی کرد .

حفر چاه آب و فاضلاب

دلایل حفر چاه فاضلاب چیست؟

👈کافی نبودن یک چاه برای ساختمان و نیاز به حفر چاه دیگر
👈از بین رفتن و کاهش یافتن کارایی و عملکرد چاه قدیمی ساختمان
👈عدم توانایی در جذب آب ورودی و پر شدن چاه
👈حفر چاه جدید بدلیل احداث ساختمان جدید
👈احتمال وجود خطر ریزش چاه کهنه ، که باید چاه کهنه کاملا پر شود و چاه جدیدی در قسمت دیگری حفر شود.

نکات مهم و اصولی در حفر چاه 

👈 دهانه چاه  از ۵۰ سانتی متر بیشتر نباشد.
👈 فاصله تا دیوار جانبی و ستون های موجود بنا باید حداقل 3 متر باشد.
👈رعایت فاصله از باغچه و مکان هایی که آبریزی در آن زیاد است.
👈رعايت فاصله استاندارد از لوله کشی های آب
👈محل حفرچاه تا حد امکان دارای خاک دستی نباشد.

👈 در جاهایی که رفت و آمد کمتر است حفر چاه آب و فاضلاب انجام گیرد مثل زیر پله های ، حیاط ، و …
👈از لوله کشی های فاضلاب بصورت افقی جلوگیر شود چون ممکن است خطر مسدود شدن لوله کشی های افقی بیشتر شود.
👈برای حفر چاه جدید باید محل قبلی حفر چاه را با مختصات چاه های اطراف بررسی کرد و د ر نظر داشت که تا شعاع سه متری هیچ چاه دیگری حفر نشده باشد.
👈ضرورت فاصله چاه فاضلاب با چاه آب به اندازه ی  مناسب حدود 30 متر

خدمات دیگر شرکت تخصصی سامان پیشه 

سامان پیشه در زمینه های دیگری مانند لوله بازکنی ، تخلیه چاه ، تشخیص ترکیدگی لوله ، رفع بوی بد فاضلاب، لایروبی چاه و کانال ، و .. فعالیت تخصصی و حرفه دارد.

این گروه در همه ی ساعات روز بصورت شبانه روزی حتی روز های جمعه و تعطیلات رسمی آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند که میتوانید در هر زمینه ای نیاز به خدمت رسانی داشتید با آن ها تماس برقرار کنید همچنین سامان پیشه در تمام نقاط تهران از جمله شمال تهران ، جنوب تهران ، شرق تهران ، مرکز تهران ، غرب تهران خدمت رسانی میکند پس میتوانید بدون نگرانی ساعت و محلتان با آن ها تماس بگیرید.

برای تماس به صورت مستقیم میتوانید روی دکمه ی زیر کلیک کنید و به راحتی با آن ها تماس برقرار کنید 👇